Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

Veelgestelde vragen over Kwartaalservice

Ja, het is mogelijk om een wijziging aan te brengen in uw Kwartaalservice. Neem hiervoor contact op met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer: 0800 - 022 18 58. 

Nee, de Kwartaalservice is, zoals de naam al verraadt, een service. Als u gebruikmaakt van deze service kunt u hier gratis gebruik van maken en als u de service wilt beëindigen, kan dat zonder problemen.

Ja, natuurlijk kan dat. Geeft dit door aan één van de medewerkers van de Klantenservice. 

We proberen uw Kwartaalservice altijd zo met u af te stemmen, dat u voldoende insuline in huis heeft. Mocht het toch voorkomen dat u te weinig heeft, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor een extra levering. In een noodsituatie kunt u ook altijd nog terecht bij een andere apotheek. U heeft bij het instellen van de insulinelevering namelijk toestemmingsformulieren ingevuld waardoor het voor apotheken mogelijk is om te zien welke medicatie u gebruikt. Hiervoor maakt Mediq gebruik van het beveiligde LSP netwerk. Klik hier voor uitgebreide informatie over LSP.

Indien u start met een ander soort insuline hebben we het originele recept van de nieuwe insuline nodig. Dan passen we uw Kwartaalservice hierop aan en ontvangt u vanaf dat moment de andere soort insuline.

Indien er iets wijzigt in het gebruik qua eenheden van uw insuline, willen we dit graag weten. U kunt dit telefonisch aan ons doorgeven zodat we uw levering direct kunnen aanpassen naar de juiste hoeveelheid.

We zijn druk bezig om uw doorlopende herhaalmedicatie ook te kunnen leveren. Voor nu kunnen we uw insuline, Emla crème en Glucagon kit leveren. Indien u het prettig zou vinden om uw overige medicatie ook via ons geleverd te krijgen, kunt u dit aan ons doorgeven. We nemen dan contact met u op, zodra de mogelijkheid er is.

Indien u niet thuis was op het afgesproken moment wordt het de volgende dag opnieuw aangeboden, met uitzondering van zondag en als de tweede dag een feestdag betreft. Hierna wordt de aangeboden insuline vernietigd en wordt er nieuwe naar u verstuurd. De extra kosten kunnen in rekening worden gebracht aan u. Het is daarom van belang dat uw insuline op het afgesproken moment kan worden afgeleverd op het afgesproken adres.

U krijgt 2 weken voor de levering een herinneringsmail waarin uw bestelling en de geplande leverdatum staat vermeld. Eventuele wijzigingen in de bestelling of afleverdatum kunt u aan ons doorgeven. Op de dag van levering krijgt u in de ochtend een sms met daarin het tijdvak van 2 uur wanneer het pakket bij u wordt afgeleverd.

Indien u geen insuline in uw Kwartaalservice heeft, wordt dit geleverd via PostNL. U ontvangt dan de dag voor levering een e-mail en/of SMS waarin wordt aangegeven in welk tijdvak uw bezorging zal komen.

Deze formulieren zijn toestemmingsformulieren. Met deze formulieren geeft u toestemming dat uw huidige apotheek, wij en Apotheek Direct Diabetes uw gegevens mogen gebruiken om ervoor te zorgen dat u de juiste insuline en hoeveelheid krijgt.

Cookies

Om de website van Mediq Direct Diabetes goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.