Cookies

Om de website van Mediq Direct Diabetes goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.

Vandaag voor 17:00 uur besteld. Morgen in huis.

{{Message}}

Veelgestelde vragen over bestellen

Als u al inloggegevens heeft, dan kunt u rechtsboven op de pagina inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Selecteer vervolgens in de webshop de gewenste artikelen en plaats ze in het winkelmandje. Door op het winkelmandje te klikken, kunt u uw bestelling bekijken en controleren. Als alles correct en volledig is, kunt u op bestellen klikken om uw bestelling te of af te ronden. Zo simpel is het.

Als u nog geen inloggegevens heeft, kies dan rechts bovenin voor inloggen en dan voor Registreren. U vult uw gegevens in en verstuurt uw gegevens. U ontvangt een bevestigingsmail van Mediq Direct Diabetes waarna uw account is geactiveerd.

Als u op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, heeft u het pakketje de volgende dag in huis. Bestelt u in het weekend, dan ontvangt u uw diabeteshulpmiddelen de daaropvolgende dinsdag. 

Ja, als u bij het aanmelden heeft aangegeven welke insulinetherapie u gebruikt en bij wie u bent verzekerd, toont het systeem als u bent ingelogd welke diabeteshulpmiddelen u vergoed krijgt.

Geen probleem. U kunt dan contact opnemen met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 18 58. Zij helpen u verder bij het veranderen van uw bestelling. Onze medewerkers zijn aanwezig op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Ja dat kan. U kunt dan contact opnemen met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 18 58. Zij kijken met u wat de mogelijkheden zijn om de hulpmiddelen zo snel mogelijk bij u te krijgen. Onze medewerkers zijn aanwezig op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur. 

U kunt uw diabeteshulpmiddelen hier bestellen, maar wij kunnen deze niet declareren bij uw zorgverzekeraar. U kunt alleen bestellen als u vooraf de factuur betaalt. Deze factuur kunt u vervolgens wel indienen bij uw zorgverzekeraar.

U ontvangt voor deze producten een aparte factuur. Het product wordt gelijktijdig met uw kwartaalbestelling geleverd. Hiervoor betaalt u geen verzendkosten. Bestelt u een serviceartikel los van uw kwartaalbestelling dan betaalt u €4,95 verzendkosten.

Stel u heeft per ongeluk vijftig teststrips ontvangen voor een glucosemeter die u niet gebruikt. U kunt deze teststrips, mits ze ongeopend zijn, kosteloos aan ons retourneren. Zodra wij het artikel in goede orde hebben terugontvangen, zullen wij dit doorgeven aan uw zorgverzekeraar, zodat u uw tegoed voor de vijftig teststrips alsnog kunt gebruiken. Dit geldt ook voor andere diabeteshulpmiddelen. Voor het retourneren gebruikt u het volgende adres: Mediq Direct Diabetes, Antwoordnummer 15017, 2810 VH Moordrecht.

Diabeteshulpmiddelen die ongeopend zijn en niet langer dan 3 maanden geleden bij u geleverd zijn kunnen naar ons geretourneerd worden. Wij zorgen vervolgens voor creditering bij uw zorgverzekeraar.
Zijn de artikelen langer dan 3 maanden geleden geleverd of reeds geopend? Dan kunt u deze bij uw huisarts of ziekenhuis afgeven. Zij hebben hier vaak een bestemming voor. Helaas kunnen deze artikelen niet meer gecrediteerd worden.

Indien u artikelen wenst te retourneren kunt u eerst contact opnemen met onze Klantenservice. U krijgt vervolgens een retournummer. Dit nummer kunt u op de doos vermelden zodat uw retour aan uw gegevens gekoppeld kan worden. De artikelen kunt u retourneren naar: Mediq Direct Diabetes, Antwoordnummer 15017, 2810 VH Moordrecht.

Ja, ook als u geen diabetes heeft, kunt u artikelen bij Mediq Direct Diabetes bestellen. Omdat uw diabeteshulpmiddelen niet worden vergoed, ontvangt u een factuur voor de gemaakte kosten.

Wij vragen naar uw e-mailadres zodat we u een bevestigingsmail kunnen sturen nadat u een bestelling bij ons heeft geplaatst. Indien wij in het bezit zijn van uw mobiele nummer, krijgt u een dag voor de bezorgdag een sms'je waarin staat op welk dagdeel uw pakket wordt afgeleverd. 

Het kan zijn dat u eerder bent begonnen aan een bestelling. De webshop onthoudt welke artikelen u in uw winkelmandje doet, totdat u de bestelling afrondt. U kunt dus tussentijds de webshop verlaten en later de bestelling afmaken. Natuurlijk kunt u deze artikelen weer uit uw winkelmandje verwijderen. 

Mocht er onverhoopt een verkeerd artikel tussen zitten, dan heeft u nog voldoende tijd om dit te ruilen of retourneren. Zo voorkomt u dat u op het moment dat u de artikelen echt nodig heeft, onverhoopt zonder komt te zitten. Dit is extra belangrijk als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. 

Ja, ook als u uw diabeteshulpmiddelen niet vergoed krijgt, kunt u artikelen bij Mediq Direct Diabetes bestellen. U ontvangt dan een factuur.