Cookies

Om de website van Mediq Direct Diabetes goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.

Al jaren de grootste diabeteshulpmiddelen leverancier van Nederland

{{Message}}

Veelgestelde vragen over bestellen

Als u al inloggegevens heeft, dan kunt u rechtsboven op de pagina inloggen met uw loginnummer en wachtwoord. Selecteer vervolgens in de webshop de gewenste artikelen en plaats ze in het winkelmandje. Door op het winkelmandje te klikken, kunt u uw bestelling bekijken en controleren. Als alles correct en volledig is, kunt u op bestellen klikken om uw bestelling af te ronden. Zo simpel is het.

Als u nog geen inloggegevens heeft, dan kunt u een account aanmaken door het aanmeldformulier in te vullen. Vervolgens krijgt u per mail van ons een loginnummer en een wachtwoord. Met dit loginnummer en wachtwoord kunt u inloggen. In de webshop kunt u eenvoudig al onze artikelen vinden en met één klik uw gewenste artikelen in het winkelmandje plaatsen.                                                                                

Als u op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, heeft u het pakketje de volgende dag in huis. Bestelt u in het weekend, dan ontvangt u uw diabeteshulpmiddelen de daaropvolgende dinsdag. 

Ja, als u bij het aanmelden heeft aangegeven welke insulinetherapie u gebruikt en bij wie u bent verzekerd, toont het systeem als u bent ingelogd welke diabeteshulpmiddelen u vergoed krijgt.

Geen probleem. U kunt dan contact opnemen met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 18 58. Zij helpen u verder bij het veranderen van uw bestelling. Onze medewerkers zijn aanwezig op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Ja dat kan. U kunt dan contact opnemen met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 18 58. Zij kijken met u wat de mogelijkheden zijn om de hulpmiddelen zo snel mogelijk bij u te krijgen. Onze medewerkers zijn aanwezig op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur. 

U kunt uw diabeteshulpmiddelen hier bestellen, maar wij kunnen deze niet declareren bij uw zorgverzekeraar. U kunt alleen bestellen als u vooraf de factuur betaalt. Deze factuur kunt u vervolgens wel indienen bij uw zorgverzekeraar.

U ontvangt voor deze producten een aparte factuur. Het product wordt gelijktijdig met uw kwartaalbestelling geleverd. Hiervoor betaalt u geen verzendkosten. Bestelt u een serviceartikel los van uw kwartaalbestelling dan betaalt u €4,95 verzendkosten.

Stel u heeft per ongeluk vijftig teststrips ontvangen voor een glucosemeter die u niet gebruikt. U kunt deze teststrips, mits ze ongeopend zijn, kosteloos aan ons retourneren. Zodra wij het artikel in goede orde hebben terugontvangen, zullen wij dit doorgeven aan uw zorgverzekeraar, zodat u uw tegoed voor de vijftig teststrips alsnog kunt gebruiken. Dit geldt ook voor andere diabeteshulpmiddelen. Voor het retourneren gebruikt u het volgende adres: Mediq Direct Diabetes, Antwoordnummer 15017, 2810 VH Moordrecht.

Diabeteshulpmiddelen die ongeopend zijn en niet langer dan 3 maanden geleden bij u geleverd zijn kunnen naar ons geretourneerd worden. Wij zorgen vervolgens voor creditering bij uw zorgverzekeraar.
Zijn de artikelen langer dan 3 maanden geleden geleverd of reeds geopend? Dan kunt u deze bij uw huisarts of ziekenhuis afgeven. Zij hebben hier vaak een bestemming voor. Helaas kunnen deze artikelen niet meer gecrediteerd worden.

Indien u artikelen wenst te retourneren kunt u eerst contact opnemen met onze Klantenservice. U krijgt vervolgens een retournummer. Dit nummer kunt u op de doos vermelden zodat uw retour aan uw gegevens gekoppeld kan worden. De artikelen kunt u retourneren naar: Mediq Direct Diabetes, Antwoordnummer 15017, 2810 VH Moordrecht.

Ja, ook als u geen diabetes heeft, kunt u artikelen bij Mediq Direct Diabetes bestellen. Omdat uw diabeteshulpmiddelen niet worden vergoed, ontvangt u een factuur voor de gemaakte kosten.

Wij vragen naar uw e-mailadres zodat we u een bevestigingsmail kunnen sturen nadat u een bestelling bij ons heeft geplaatst. Indien wij in het bezit zijn van uw mobiele nummer, krijgt u een dag voor de bezorgdag een sms'je waarin staat op welk dagdeel uw pakket wordt afgeleverd. 

Het kan zijn dat u eerder bent begonnen aan een bestelling. De webshop onthoudt welke artikelen u in uw winkelmandje doet, totdat u de bestelling afrondt. U kunt dus tussentijds de webshop verlaten en later de bestelling afmaken. Natuurlijk kunt u deze artikelen weer uit uw winkelmandje verwijderen. 

Mocht er onverhoopt een verkeerd artikel tussen zitten, dan heeft u nog voldoende tijd om dit te ruilen of retourneren. Zo voorkomt u dat u op het moment dat u de artikelen echt nodig heeft, onverhoopt zonder komt te zitten. Dit is extra belangrijk als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. 

Ja, ook als u uw diabeteshulpmiddelen niet vergoed krijgt, kunt u artikelen bij Mediq Direct Diabetes bestellen. U ontvangt dan een factuur.