Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

Veelgestelde vragen over bestellen

Klik op de knop ‘Inloggen’ (deze knop is vindbaar in de rechterbovenhoek van de website). De gebruikersnaam is uw e-mailadres. Het wachtwoord heeft u zelf bedacht. Indien u uw gegevens kwijt bent kunt u uw inloggegevens opnieuw aanvragen.
Gebruik de zoekfunctie in de webshop om producten te zoeken en/of ga naar de gewenste categorie om uw producten te zoeken. Door gebruik te maken van filters kunt u de getoonde producten filteren om zo snel mogelijk de juiste producten te vinden.
Klik op de knop 'Winkelwagen' (deze knop is vindbaar in de rechterbovenhoek van de website). Hier kunt u kiezen om de winkelwagen in te zien of om meteen door te gaan naar de optie 'Bestellen'.
Controleer uw bestelling en doorloop de laatste drie stappen om de bestelling af te ronden: controleer uw persoonlijke gegevens, vul een afleverdatum en -adres in en verstuur uw bestelling.

Als u inlogt, komt u automatisch terecht in uw persoonlijke omgeving. Hier ziet u de button ‘Uw productlijst’. Hier vindt u uw persoonlijke bestelkaart met alle producten die u in het verleden heeft besteld. U kunt ook klikken op het tabblad 'Bestelgeschiedenis'. Hier ziet u uw complete bestellingen terug. Als u al bent ingelogd, staat rechts boven uw naam. Als u daarop klikt, dan vindt u in het dropdownmenu ook de optie ‘Bestelkaart’.

Eerder bestelde producten toevoegen
Als u inlogt, komt u terecht in uw persoonlijke omgeving. Klik op de button ‘Uw productlijst’ om naar uw bestelkaart te gaan. Hier ziet u alle producten die u in het verleden heeft besteld. Als u al bent ingelogd, staat rechts boven in beeld uw naam. Als u daarop klikt, vindt u in het dropdownmenu ook uw bestelkaart. Op uw bestelkaart ziet u alle producten die u in het verleden heeft besteld of voor u besteld zijn. Vul bij het gewenste artikel het gewenste aantal in en klik op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’.

Eerdere bestelling herhalen
Als u in uw bestelkaart bent (zie uitleg hierboven), klikt u op het tabblad 'bestelgeschiedenis'. Open de bestelling die u wilt herhalen, door erop te klikken. Vink de vakjes voor elk product aan en klik op 'toevoegen aan winkelwagen'. Alle producten zijn nu toegevoegd aan uw winkelwagen in dezelfde hoeveelheid als uw eerdere bestelling.

Als u op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, heeft u het pakketje de volgende dag in huis. Bestelt u in het weekend, dan ontvangt u uw diabeteshulpmiddelen de daaropvolgende dinsdag. 

In de webshop kunt u per productcategorie de filter ‘vergoed’ aan klikken. Alle producten worden getoond die door uw zorgverzekeraar vergoed worden. Onder de andere filters vallen de producten die 'niet vergoed' worden en producten die u op 'eigen rekening' kunt bestellen.

In de webshop vindt u bij de filter 'vergoed' alle producten die binnen uw machtiging vallen en dus vergoed worden door uw zorgverzekering. Bij de filter 'niet vergoed' vindt u producten die buiten uw machtiging vallen en niet aan u verkocht kunnen worden. Een reden kan zijn dat de producten niet samen gaan met producten die binnen uw machtiging vallen. Bij de filter ‘eigen rekening' vindt u producten die u op eigen rekening kunt kopen. Voor de aanschaf van deze producten kunt u tijdens het plaatsen van de bestelling de betaling direct via iDEAL voldoen. 

Geen probleem. U kunt dan contact opnemen met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 18 58. Zij helpen u verder bij het veranderen van uw bestelling. Onze medewerkers zijn aanwezig op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Ja dat kan. U kunt dan contact opnemen met één van de medewerkers van de Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 18 58. Zij kijken met u wat de mogelijkheden zijn om de hulpmiddelen zo snel mogelijk bij u te krijgen. Onze medewerkers zijn aanwezig op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur. 

U kunt uw diabeteshulpmiddelen hier bestellen, maar wij kunnen deze niet declareren bij uw zorgverzekeraar. U kunt alleen bestellen als u vooraf de factuur betaalt. Deze factuur kunt u vervolgens wel indienen bij uw zorgverzekeraar.

U ontvangt voor deze producten een aparte factuur. Het product wordt gelijktijdig met uw kwartaalbestelling geleverd. Hiervoor betaalt u geen verzendkosten. Bestelt u een serviceartikel los van uw kwartaalbestelling dan betaalt u €4,95 verzendkosten.

Stel u heeft per ongeluk vijftig teststrips ontvangen voor een glucosemeter die u niet gebruikt. U kunt deze teststrips, mits ze ongeopend zijn, kosteloos aan ons retourneren. Zodra wij het artikel in goede orde hebben terugontvangen, zullen wij dit doorgeven aan uw zorgverzekeraar, zodat u uw tegoed voor de vijftig teststrips alsnog kunt gebruiken. Dit geldt ook voor andere diabeteshulpmiddelen. Voor het retourneren gebruikt u het volgende adres: Mediq Direct Diabetes, Antwoordnummer 15017, 2810 VH Moordrecht.

Diabeteshulpmiddelen die ongeopend zijn en niet langer dan 3 maanden geleden bij u geleverd zijn kunnen naar ons geretourneerd worden. Wij zorgen vervolgens voor creditering bij uw zorgverzekeraar.
Zijn de artikelen langer dan 3 maanden geleden geleverd of reeds geopend? Dan kunt u deze bij uw huisarts of ziekenhuis afgeven. Zij hebben hier vaak een bestemming voor. Helaas kunnen deze artikelen niet meer gecrediteerd worden.

Indien u artikelen wenst te retourneren kunt u eerst contact opnemen met onze Klantenservice. U krijgt vervolgens een retournummer. Dit nummer kunt u op de doos vermelden zodat uw retour aan uw gegevens gekoppeld kan worden. De artikelen kunt u retourneren naar: Mediq Direct Diabetes, Antwoordnummer 15017, 2810 VH Moordrecht.

Ja, ook als u geen diabetes heeft, kunt u artikelen bij Mediq Direct Diabetes bestellen. Omdat uw diabeteshulpmiddelen niet worden vergoed, ontvangt u een factuur voor de gemaakte kosten.

U ontvangt een e-mail om uw account voor de webshop te activeren. Ook gebruiken wij dit e-mailadres als u uw wachtwoord opvraagt. Wanneer u uw e-mailadres doorgeeft ontvangt u de avond voor bezorging van uw bestelling automatisch een e-mail met het geplande tijdstip van afleveren. In de e-mail staan gegevens waarmee u uw bezorging kunt volgen.

Het kan zijn dat u eerder bent begonnen aan een bestelling. De webshop onthoudt welke artikelen u in uw winkelmandje doet, totdat u de bestelling afrondt. U kunt dus tussentijds de webshop verlaten en later de bestelling afmaken. Natuurlijk kunt u deze artikelen weer uit uw winkelmandje verwijderen. 

Mocht er onverhoopt een verkeerd artikel tussen zitten, dan heeft u nog voldoende tijd om dit te ruilen of retourneren. Zo voorkomt u dat u op het moment dat u de artikelen echt nodig heeft, onverhoopt zonder komt te zitten. Dit is extra belangrijk als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. 

Ja, ook als u uw diabeteshulpmiddelen niet vergoed krijgt, kunt u artikelen bij Mediq Direct Diabetes bestellen. U ontvangt dan een factuur.

Cookies

Om de website van Mediq Direct Diabetes goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.