Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

Bezorgen

Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Op de afleverdag kunt u bij ‘Onderweg’ in Mijn Mediq zien hoe laat wij bij u komen bezorgen.

- Klik op de knop ‘Inloggen' en login met uw e-mailadres en wachtwoord. U komt in Mijn Mediq.
- Klik op ‘Onderweg' en u wordt doorgelinkt naar de PostNL bezorgpagina. U kunt hier uw bestelling volgen en zien hoe laat deze wordt afgeleverd.

Pakketten met medische hulpmiddelen via PostNL
Pakketten met medische hulpmiddelen worden door PostNL aan huis bezorgd van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30 uur. Bij het doorgeven van uw bestelling kunt u zelf aangeven welke dag het beste uitkomt. Ook is het mogelijk uw pakket op een ander adres of bij een PostNL-locatie te laten bezorgen. Dankzij de e-mail en SMS-berichten weet u de avond van tevoren hoe laat de bezorger bij u langskomt. Deze informatie kunt u ook vinden in Mijn Mediq bij ‘Onderweg’ en in de PostNL-app bij ‘Volg uw pakket’. 

Klik hier om de PostNL-app te downloaden en uw pakket te volgen.

U ontvangt vooraf bericht over het tijdstip van de bezorging

De avond voor bezorging ontvangt u automatisch een e-mail en/of SMS met het geplande tijdstip van afleveren. In de e-mail en/of SMS staan gegevens waarmee u uw bezorging kunt volgen. Is uw e-mail en/of mobiele nummer nog niet bij ons bekend? Geef het door bij uw bestelling of via het contactformulier op de website, zodat ook u tijdig kan worden geïnformeerd. 

Tekenen voor ontvangst

Bij aflevering vraagt de bezorger u te tekenen voor ontvangst. Als u niet thuis bent, wordt het pakket standaard aangeboden bij de buren. Als u dit niet prettig vindt, kunt u dit aangeven bij uw bestelling. Wij zullen het pakket de volgende dag dan opnieuw aanbieden. In alle gevallen krijgt u een kaartje in de bus.

Komt het moment van bezorgen niet uit?

Via de PostNL-app of ‘Onderweg’ in Mijn Mediq, kunt u - als u dit tijdig doet - de dag van de bezorging wijzigen, vanaf het moment dat u bericht heeft ontvangen over uw pakket. 

Niet thuis bij een tweede bezorgpoging?

Indien het ook een tweede keer niet lukt om het pakket op het met u afgesproken adres te bezorgen, zal PostNL het pakket naar de bij u in de buurt dichtstbijzijnde PostNL-locatie brengen. PostNL zal een bericht achterlaten op welk pakketpunt u uw pakket kunt ophalen. U heeft hiervoor twee weken de tijd. Daarna wordt het pakket automatisch teruggestuurd naar Mediq. Indien u niet in de gelegenheid bent om uw pakket op te halen, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice. 

Kiezen voor een PostNL-locatie

PostNL heeft 2.850 afhaallocaties in heel Nederland. Pakketpunten zijn altijd dichtbij en hebben vaak goede parkeergelegenheid en ruime openingstijden. U vindt de pakketpunten onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera. Als u niet thuis bent, wordt uw pakket na de 2de bezorgpoging automatisch afgeleverd bij een pakketpunt bij u in de buurt. U kunt ook zelf kiezen voor afleveren op een pakketpunt. Nadat u de e-mail of SMS heeft ontvangen met daarin de gegevens over uw pakket, kunt u via de PostNL-app of ‘Onderweg’ in Mijn Mediq het afleveradres veranderen naar afleveren op een PostNL-locatie.

Neem bij het ophalen  wel uw legitimatie mee, anders kan het pakket niet aan u worden meegegeven.

Het is mogelijk om iemand anders uw pakket te laten ophalen. Deze persoon moet zich kunnen legitimeren en de nofiticatie meenemen die aan u is gestuurd. Dit kan zijn de e-mail of het sms-bericht.

Kwartaalservice met insuline

Maakt u gebruik van onze Kwartaalservice met insuline? Deze wordt niet door PostNL geleverd. Voor deze levering ontvangt u in op de dag van bezorging rond 8.00 uur een SMS waarin staat welk dagdeel uw pakket bezorgd wordt.

Cookies

Om de website van Mediq Direct Diabetes goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.